В червні 2019 темпи наповнення бюджету продовжили уповільнюватись

Зведений бюджет у червні 2019 року отримав 101.9 млрд грн доходів, що на 2.6%, або ж на 2.6 млрд грн. більше, аніж у червні 2018 року. В цьому місяці більшу частину цього приросту продовжували забезпечувати бюджетоутворюючі податки: прибутковий податок з громадян, ПДВ з вироблених в Україні товарів та рентна плата. В той же час, в червні 2019 року скоротились (рік до року) неподаткові доходи через відсутність в червні 2019 року доходів від НБУ.

Читати далі

Туристичний збір – бонус для місцевих бюджетів

Сезон відпусток для курортних міст та сіл України – це можливість поповнити свої бюджети надходженнями від туристичного збору. Однак, органи місцевого самоврядування часто не докладають зусиль чи просто нехтують цим джерелом доходів. «Ціна держави» дослідила, яку роль в місцевих бюджетах популярних українських курортів відіграють надходження від туристичного збору та склала рейтинг громад, які лідирують за обсягом туристичного збору. Лідер рейтингу - Трускавецька громада, яка з запасом обійшла мекку українського зимового відпочинку курорт «Буковель» (с. Поляниця).

Читати далі

Наповнення державного бюджету в Україні та країнах ЄС: джерела схожі, проте рівень перерозподілу коштів різний

Україна попереду європейських країн в перерозподілі фінансових ресурсів через державний бюджет. Рівень централізованого перерозподілу коштів в Україні значно вищий, ніж в багатьох європейських країнах. При цьому основні джерела формування податкових доходів практично однакові. «Ціна держави» з’ясувала, якими податками наповнюються державні бюджети європейських країн та України.

Читати далі

На чому заробляють місцеві бюджети в країнах Європи та в Україні?

Обсяг податків, який «проганяють» через місцеві бюджети України, вищий, ніж в розвинутих країнах Європи. Але наповнюють наші місцеві бюджети, на відміну від переважної більшості європейських країн, здебільшого не зусиллями органів місцевого самоврядування, а тією частиною пирога яку дають зверху (податок на доходи фізосіб). «Ціна держави» зясувала, за рахунок яких податків живуть місцеві бюджети європейських країн та України.

Читати далі

Які громади і чому отримують найбільше дотаційних коштів?

Найбільші обсяги дотацій з державного бюджету отримують не найбідніші об’єднані територіальні громади, а ті, органи місцевого самоврядування яких докладають менше зусиль для розвитку бізнесу в громаді. Такий наслідок вирівнювання місцевих бюджетів за надходженнями від податку на доходи фізичних осіб, який помалу перетворюється на «бізнес»-інструмент для формування бюджетних доходів. Адже отримати дотацію простіше, ніж забезпечити надходження від ПДФО. Раніше «Ціна держави» писала про базову і реверсну дотації, і чому «бідні» громади живуть за рахунок «багатих». Ми вирішили проаналізувати дотаційність створених в процесі реформи децентралізації ОТГ.

Читати далі

Залишки на казначейських рахунках суттєво скоротились, але підстав для паніки немає

Станом на 1 липня 2019 року залишки на казначейський рахунках становили 12.96 млрд грн. Для порівняння - станом на 1 червня залишки на рахунках становили 29.54 млрд грн, а станом на 1 травня – 36.85 млрд грн.

Читати далі

В травні 2019 показники виконання доходів бюджету сповільнились

Зведений бюджет у травні 2019 року отримав 129.4 млрд грн доходів, що на 8.3%, або ж на 9.9 млрд грн. більше, аніж у травні 2018 року. Більшу частину цього приросту забезпечили податки: прибутковий податок з громадян, акцизи та ПДВ. В травні 2019 року НБУ перерахував залишок траншу прибутків минулого року в бюджет в розмірі 17.3 млрд грн. Але оскільки в травні 2018 року трансферт НБУ становив 17,0 млрд грн, значних сачків у статистиці бюджетних показників не відбулося.

Читати далі

Соціально-економічна субвенція: «депутатський подарунок» чи гроші на розвиток громади?

Серед трьох фінансових інструментів бюджетної підтримки громад найбільш суперечливою є так звана соціально-економічна субвенція. Дана субвенція спрямована в першу чергу на підтримку інфраструктури та може використовуватись на різні потреби громади, починаючи від капмремонту інфраструктури, енергозбереження, газифікації, закінчуючи закупкою оргтехніки, будівництвом дитячих майданчиків, тощо. Щорічно через цей фінансовий інструмент в громади потрапляє близько 5 млрд грн. Однак не всі громади можуть розраховувати на цей вид допомоги.

Читати далі

Державний борг скоротився до 56% ВВП на кінець травня

Впродовж травня 2019 року державний та гарантований борг продовжував скорочуватися. Зокрема в травні борг скоротився на 0,9% або ж на 18,4 млрд грн. до 2106.49 млрд грн. По відношенню до ВВП станом на початок червня державний борг становив 56% ВВП (відносно кумулятивного показника ВВП з червня 2018 по травень 2019 року). Скорочення боргу в травні відбулося завдяки плановому погашенню суми боргу (найбільше ОЗДП 2014 року). З іншого боку політична невизначеність стала на заваді вчасного отримання запланованого обсягу зовнішніх запозичень.

Читати далі

Скільки громадам коштує озеленення і обслуговування ліфтів, або як місцеві бюджети фінансують житлово-комунальне господарство?

Щомісяця жителі як великих міст, так і невеликих містечок, селищ і сіл отримують платіжки за надані житлово-комунальні послуги. Сплачені платіжки покривають лише частину роботи комунальних підприємств, решта ж дофінансовується переважно за рахунок місцевих бюджетів. Адже окрім догляду за власне прибудинковою територією, комунальні підприємства повинні доглядати за численними інженерними об’єктами інфраструктури, облаштовувати парки та сквери, тощо. Загалом на житлово-комунальне господарство (ЖКГ) у минулому році з місцевих бюджетів «списали» понад 30 млрд грн. Багато з громадян не зовсім уявляють на що саме витрачаються кошти платників податків (тобто їхні ж кошти) за даним напрямком. Більше того, навряд чи вони здогадуються, що половину цих коштів (15 млрд грн) було спрямовано на облагородження і озеленення територій. Багато це, чи мало? Дана сума співставна з річним обсягом субвенцій (інфраструктурної, соціально-економічної субвенцій та коштів Державного фонду регіонального розвитку), які отримують громади від держави на свій розвиток. А прослідкувати, чи комунальні служби справді висадили належну кількість належної якості дерев чи квітів, досить складно. «Ціна держави» досліджувала, якими витратами на цілі житлово-комунального господарства обтяжені бюджети територіальних громад.

Читати далі

  •  


Розсилка: