Позбутися олігархату: якою повинна бути антимонопольна політика?

В економіці України більш як 50% державних підприємств (присутність у 15 із 28 секторів), підприємств, пов’язаних з політично заангажованими постатями або олігархами – 60%, що ускладнює роботу антимонопольної політики. Економіка України сконцентрована в руках влади та олігархату.
15 червня 2022 року Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна провів дискусію на тему «Позбутися олігархату: якою повинна бути антимонопольна політика?». У ній взяли участь віце-президент з економічної освіти, доцент Київської школи економіки Олег Нів’євський; українська юристка, державна уповноважена Антимонопольного комітету України (20152019) Агія Загребельська; модерував захід виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук.

Основні тези

  • Антимонопольна політика передбачає захист демократії та національну безпеку.
  • В економіці України більш як 50% державних підприємств (присутність у 15 із 28 секторів), підприємств, пов’язаних з політично заангажованими постатями або олігархами  60%, що ускладнює роботу антимонопольної політики. Економіка України сконцентрована в руках влади та олігархату.
  • Ефективність Антимонопольного комітету України полягає в його незалежності. Потрібне надання АМКУ повноважень поліції для ефективного забезпечення конкурентної ринкової політики в Україні.
  • Антимонопольний комітет – основний регулятор у країні, завдання якого  захист конкуренції, стабільний розвиток і забезпечення сталості економіки.
  • Без судової реформи антимонопольна політика не буде ефективною.
  • «Три кити», три причини, через які в Україні не працює Антимонопольний комітет, – незалежність, спроможність виконувати свої функції та залученість суспільства, які потрібно впроваджувати одночасно.
  • Потрібне максимальне роздержавлення економіки, зведення до мінімуму підприємств, які займають панівну позицію на ринках. Для цього спочатку треба провести антимонопольну реформу.

Повний текст за посиланням.

Відео дискусії:

Організатор дискусії: Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна. За підтримки та інформаційного партнерства з провідним діловим онлайн-виданням Економічна правда та просвітницькою ініціативою Останній Капіталіст.