Гранти та інфляція наповнили бюджет
В липні 2022 року доходи зведеного бюджету зросли майже вдвічі до 213.3 млрд грн та нарешті перевищили видатки.
В липні доходи зведеного бюджету становили 213,3 млрд грн, що в 1,8 раза більше порівняно з липнем 2021 року. Найбільше джерело доходів в цьому місяці – гранти від інших держав обсягом 80 млрд грн. Друге місце за обсягом приросту доходів посів податок на додану вартість із внутрішніх товарів. В липні уряд не проводи в відшкодування ПДВ, в той час, як в липні 2021 року експортерам повернули 11,1 млрд грн. Доходи від ПДВ із внутрішніх товарів за вирахуванням відшкодування зросли на 10,8 млрд грн або ж на 44% до 35,5 млрд грн. Таке зростання відбувалось на тлі підвищення цін на пальне на 77,7%, сирих продуктів на 36,1%.
Цього місяця допоміг граничний строк сплати податків для тих, хто мав можливість сплачувати податки вчасно, але не робив це через послаблення вимог, все ще відчувався вплив того що мобілізовані певний час отримували та сплачували ПДФО не тільки з грошового утримання, але й із заробітної плати. Як наслідок, в липні продовжував зростати та податок на доходи фізичних осіб (+22%), який збільшив доходи бюджету на 6,5 млрд грн. Податку на прибуток підприємств бюджет отримав 5,4 млрд грн, що на 3,1 млрд грн більше ніж рік тому.
Видатки зведеного бюджету в липні 2022 становили 208,7 млрд грн, що в 1,7 раза більше ніж рік тому. Вже традиційно для цього року видатки на оборону зросли в 9,9 раза до 82,8 млрд грн. Видатки на правопорядок збільшились у 2,2 раза до 33,7 млрд грн. За всіма функціями зведеного бюджету найбільше коштів було спрямовано на заробітні плати (101,9 млрд грн або +64 млрд грн в порівнянні з липнем 2021), використання товарів і послуг (52,3 млрд грн або ж +19,5 млрд грн рік до року), соціальне забезпечення (39,9 млрд грн або ж на 14,7 млрд грн більше ніж рік тому).
Оскільки доходи перевищили видатки, то зведений бюджет в липні мав профіцит в 4,7 млрд грн. З усім тим НБУ все одно продовжив фінансувати бюджет здійснивши емісію в 30 млрд грн.
Проєкт фінансується Фондом міжнародної солідарності в рамках програми польського співробітництва з розвитку Міністерства закордонних справ Республіки Польща.
Публікація висловлює виключно думку автора та не може сприйматися, як офіційне становище Фонду міжнародної солідарності чи Міністерства закордонних справ Республіки Польща.