Біла ціна: просвітня ініціатива про податки українців у магазині та доброчесний бізнес

8 грудня 2021 року Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна запустив просвітню ініціативу “Біла ціна”, яка розповідає українцям про податки у магазинах.

Як повідомив виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук, “Біла ціна” покликана привертати увагу покупців до того факту, що в ціну товару включені непрямі податки, зокрема, ПДВ, а тому купуючи товари чи послуги вони тим самим наповнюють бюджет.

Згідно із соціологічним дослідженням CASE Україна, лише 20% українців знають яку суму вони сплачують у магазині, коли купують товари”, – підкреслив актуальність ініціативи Дмитро Боярчук.

Зі слів ініціаторів “Білої ціни”, не всі продавці включають до ціни товару непрямі податки (ПДВ, імпортне мито та акцизи), а відтак і не перераховують їх до бюджету (або перераховують частково).

“Тому просвітницька ініціатива “Біла ціна” буде проводитись лише спільно з підприємцями та бізнесами, які підтвердять свою доброчесність, – додав Д. Боярчук. – Вони отримують відзнаку “Біла ціна”, оскільки чесно виконують роль податкового агента – перераховують податки своїх клієнтів до скарбниці, таким чином спільно зі своїми покупцями фінансують українських медиків, військових, вчителів тощо”.

Отже, там де буде позначка “Біла ціна” означатиме для покупців, що підприємець в повному обсязі чесно виконує свої обов’язки перед платниками податків і бюджетом.

“Наше бажання, щоб економічні знання пересічних українців реалізовували бажання чесних і білих підприємців відрізнятися від решти ринку”, – пояснив виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук.

Для того, щоб долучитися до ініціативи “Біла ціна”, пояснюють організатори, необхідно заповнити анкету, інформація з якої буде перевірятися на відповідність кандидата критеріям доброчесності.

“Ми поки розробили критерії для 4-х секторів: побутова техніка, алкоголь, лікарські засоби та пальне, – розповів асоціований експерт CASE Україна Андрій Саварець. – Але розробимо і для інших ринків”.

Зі слів Андрія Саварця, критерії доброчесності поділені на 3 частини, які стосуються: суб’єкта, процедури продажу та самого товару. Кожен критерій не є самодостатнім, зазначають у CASE Україна, і лише у своїй сукупності можна говорити про те, що покупець матиме справу з білою ціною.

Докладніше про критерії доброчесності, умови участі, алгоритм відбору номінантів читайте на сайті просвітньої ініціативи “Біла ціна”.

Ініціатор, організатор і правовласник ініціативи – Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна. “Біла ціна” реалізовується в рамках проекту “Ціна держави”.