Понад 82% виборців вважають, що автомобіль має бути доступним – результати соціологічного дослідження КМІС
Більш як 82% опитаних повністю або частково погоджуються, що автомобіль має бути доступним кожній сім’ї, щоб усі охочі могли скористатися його перевагами. І лише менш як 12% підтримують думку, що автомобіль не має бути доступним кожній сім’ї – щоб обмежити негативні явища, пов’язані з використанням автомобілів.
Про це свідчать результати соціологічного опитування, проведеного у травні 2020 року Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна.
Більш як половина (54%) виборців виступають за скасування акцизного податку та вікового коефіцієнта на імпорт вживаних авто в Україну й лише 22,7% хочуть залишити чинні ставки.
На запитання про те, чиї інтереси насамперед повинен відстоювати уряд, 50.4% виборців відповіли, що влада має діяти в інтересах українського споживача. Лише 12.2% зазначили, що треба захищати інтереси українського виробника, а 21.7% зазначили, що не треба ставати на жоден бік.
Основними перевагами від зниження цін на автомобілі в Україні респонденти назвали таке: авто дає змогу знайти роботу, якої немає поблизу від дому (наприклад, у селі) (76.2%); авто дає змогу менше часу проводити у громадському транспорті (72.3%); людям в Україні потрібно більше подорожувати, їздити в гості, на природу тощо (72.2%).
Більшість прихильників усіх парламентських партій підтримують твердження, що автомобіль має бути доступним кожній сім’ї: «Слуга народу» – 85%; ОПЗЖ – 85.7%; «Європейська солідарність» – 77.1%; «Батьківщина» – 79.7%; «Голос» – 67.4%.
Водночас більшість прихильників чотирьох парламентських партій виступають за скасування акцизу та вікового коефіцієнта на імпорт автомобілів: «Слуга народу» – 62.3%; ОПЗЖ – 56.6%; «Європейська солідарність» – 51.4%; «Батьківщина» – 54.3%. У партії «Голос» кількість противників зниження вартості розмитнення авто перевищує прихильників (31.8% за зниження і 37.8% – залишити як є). Утім, ці показники мають набагато вищу похибку через низький рейтинг партії та, відповідно, недостатню кількість прихильників «Голосу» у вибірці.
На думку більшості виборців «Слуги народу» (59%) та «Батьківщини» (58.8%), якщо інтереси українського виробника суперечать інтересам споживачів, то уряд повинен бути на боці споживачів. Серед виборців ОПЗЖ (49.3%) та «Європейської солідарності» (46.3%) ця позиція посідає перше місце серед інших варіантів відповідей. І тільки серед виборців «Голосу» переважає думка, що уряд не має ставати на жоден бік (41%).
Відео презентації ви можете переглянути нижче (початок з 01 хв 10 сек):
Соціологічне опитування організовано в межах дослідження CASE Україна «Доступне авто проти вітчизняного виробника: що приніс українцям протекціонізм в автомобільній галузі?», яке фінансує Мережа «Атлант» (США). Опитування проводив Київський міжнародний інститут соціології у травні 2020 року. Проведено 2000 телефонних інтерв’ю з повнолітніми жителями України, крім Криму та ОРДЛО. Похибка вибірки не перевищує 2.4%.